Ajánlott irodalom

Forrás: http://www.aranyalmafa.hu/index.php?modul=4

Ezen az oldalon összegyűjtöttük néhány olyan könyv címét, amely talán segít eligazodni a gyermeknevelés mindennapos gondjai között. Nem mindegyik itt felsorolt mű kapcsolódik szorosan a Waldorf-hoz, mi azonban hasznosnak tartjuk őket.

Waldorf-pedagógia

Rudolf Steiner:   A nevelés művészetének szellemi lelki alapjai
Genius kiadó
A Waldorf-pedagógia antropozófiai alapjait ismerteti Steiner dr. ebben a könyvben, ami egyrészt a különböző gyermekkorokban szükséges nevelési alapelveket jelenti, márészt a nevelők hozzáállásának a megszokottól gyökeresen eltérő minőségét és jelentőségét.
Rudolf Steiner:   Gyermeknevelés
ZH kiadó, 2003.
A nevelés művészetének összefoglaló leírása.
L. Francis Edmunds:   A Waldorf-pedagógia
Metódus-Tan Bt, 2003
A Waldorf-intézmények működésének jellemzői részletesen bemutatva.
Vekerdy Tamás:   Gyerekek, óvodák, iskolák
Saxum Bt, 2001
A gyermekek egészséges fejlődéséhez szükséges tudnivalók és a magyar oktatási viszonyok bemutatása egy kiváló és sokat látott szakember tollából.
Torin M. Finser:   Vándorúton – iskolában
Kláris kiadó, 2005
Egy Waldorf-tanárnak és osztályának nyolc éves Odüsszeiája.

Gyermeknevelés

Dr. Ross Campbell:   Életre szóló ajándék
Harmat kiadó, 2002
A pszichiáter szerző szemléletesen és gyakorlatiasan bemutatja, hogyan lehet a gyermekünket nem csak szeretni, hanem feltétel nélkül, jól szeretni, sőt szeretettel fegyelmezni.
Henning Köhler:   Rossz gyerekek pedig nincsenek
Szép nap kiadó, 2004
A szerző a mai pszichológiai nézetek visszásságára mutat rá, majd gyakorlati tanácsadói példákon keresztül mutatja be, hogy mi lenne a helyes hozzáállás a sokszor igen nehezen kezelhető gyermekek nevelésével kapcsolatban.
Henning Köhler:   A félénk szomorú és nyugtalan gyerekekről
Szép nap kiadó, 2004
Az alapérzékek titkait és a bennük rejlő lehetőségeket tárja fel a szerző gyakorlati útmutatással azoknak, akik a nevelést művészetnek gondolják.
Gary Chapman – Ross Campbell:   Gyerekekre hangolva
Harmat kiadó, 2006
Minden gyerek – és felnőtt – alapvetően öt kommunikációs csatorna egyikén fejezi ki és fogadja be a szeretetet. Gyermekünknél is fontos megtalálni azt, amelyiken keresztül a leghatékonyabban éreztethetjük vele, hogy mennyire fontos számunkra.

Antropozófia

Az antropozófia a XX. század kereső embere előtt új szellemi világ- és emberképet tár föl, kapcsolódik az emberiség ősi bölcsességéhez, azonban a keleti tradíciókkal ellentétben a nyugati szellemi életben gyökerezik, és középpontjában a Krisztus-eszmény áll. Így iskolájának módszere is – az ember morális fejlesztése mellett – a nyugati gondolkodásból sarjad. A gondolkodás világprincípium, teremtő erő, melynek realitása van.

Rudolf Steiner:   A szabadság filozófiája
Édesvíz kiadó, 1996.
Goethe természettudományos munkásságának folytatásaként ebben a könyvben foglalta össze Rudolf Steiner saját világnézetének ismeretelméleti alapjait és az emberi szabadság kibontakoztatásának lehetőségét a morális intuíció segítségével.
Rudolf Steiner:   A világ és az ember szellemi megismerésének alapelemei
Genius kiadó
Az ember testi, lelki és szellemi organizáltságának leírása, illetve a fizikai világ, a lélekvilág és a szellemi világ működésének bemutatása található ebben a könyvben.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük